Navijak s taznou silu 3t, urceny pre vyprostenie. Snekove koleso je bohuzial zo sedej zliatiny, a nie je take kvalitne ako bronzove, cize viac trpi na odieranie. Predlzit jeho zivostnost je mozne rozumnou rychlostou navijania a hlavne ho nedriet nasucho, patri tam PP90H.
Original je na bubne 55m lana s priemerom 13mm (presnejsie 12,5 mm). Hmotnost navijaku je asi 100 kg bez lana.
Edit – mne to bolo malo, tak som tam s prehladom namotal 74m valcovanej 10-ny, a este je rezerva.
Edit 2 – pocitajte s tym, ze riadkovanie ukladaca nesedi uplne presne pri tomto priemere, ale da sa to doladit pohranim sa s ukladacom …
Edit 3 – povodne lano ma na trhu min 6t, niekto uvadza 7. (presne zatazanie sa mi nepodarilo dohladat, vela zalezi na konkretnej konstrukcii lana). Valcovana 10-na da s prehladom od 9t hore podla konkretneho modelu …
Navijak na prevodovy prevod 1:16, a rozmery bubna su: Sirka 23cm, priemer bubna 20 cm, a vyska strany bubna 6 cm. (Cize cely bubon ma asi 32 cm).
Dostupne dokumentacie k maximalnej rychlosti pouzivania sa lisia. Povodna specifikacia uvadzala rychlost 30m/min (0,5m/s). Vzhladom na to, ze tam hrozilo dosiahnutie kritickych otacok kardanu, znizila sa tato rychlost na 10m/min (0,2m/s).
Rychlost kardanu navijaku je 1:1 identicka s aktualne zaradenym prevodovym stupnom. V pripade vyssie uvedenych 10m/min, to zodpoveda 2.stupnu na prevodovke pri maximalnych otackach. (tolko tvrdi dokumentacia, ktomu sa dostanem dalej).
Co to znamena pre V3S a co pre Aviu:
V3S dosahuje trvaly vykon pri 1600 otackach a max 2100. Prevodove stupne su:
I. 1:6,19
II. 1:3,13
III. 1:1,75
IV. 1:1,00
Z 1:6,2
Avia A31 5 kvalt: maximalny krutiaci moment pri 1800 otaciek ale je ju mozne tocit az do 3000:
I. – 1: 5,4
II. – 1:3,1
III. – 1:2,0
IV. – 1:1,4
V. – 1:1,0
Z – 1:4,8
V pripade Vs3 by to teda bolo 2100/3,13=670 otaciek kardanu, Avia by tocila 580 pri optimalnych ale az 960 pri maximalnych pri zhodne druhom prevodovom stupni.
Pre srandu: Prazdny bubon ma obvod 65 cm.
Nech vejda toci 2100/3,13 = 670 otaciek z prevodovky na vstupe do redukcnej.. Ta to posle 1:1 kardan navijaku, cize aj na vstup do navijaku. 670/16=bubon sa otoci 42x za minutu. A krat obvod bubna = 27m. Tak neviem ..niekde kniha keca …
V kazdom pripade – seda zliatina nema rada vysoke rychlosti, takze – kto maze a neprehana to s rychlostou, mal by s tym navijakom co to potahat, nez ho zoderie.
A nespoliehajte sa na to, ze olej staci menit ako v motore. Ak ho na konci leta vylejete, budete prekvapeny, aka hnusna kolomaz sa vyleje s obsahom pilin z kolesa.
Pre uplnost. Existuje aj 2 bubnova verzia. Mozno lesovozov.
Pametre su nasledovne:
Volne odvijanie lana.Vaha 300 kg.Prevod 1:20.Sirka bubna 90 cm.Hlbka navijaku aj s kardanom 75cm. Priemer bubna 40 cm.
Ked uz sme pri tom navijaku a lane. Ukoncenie lana moze vyzerat aj viac inteligetne, ako len cez oko prevlecene lano a hnusne zasluckovane.
Lano je mozne ukoncit pohyblivym hakom alebo klzakom, zalezi komu sa co hodi …
Aj klzak je mozne pouzit mimo lesa ako tazny za pomoci retaze, alebo naopak hak s viacerymi klzakmi naraz.
To cervene oko je prave urcene na zavesenie na hak. Kolko klzakov nan date, je na Vas.
Tmava kladka je bazosu, zlta origo z obchodu. Cena skoro dvojnasobna, ale je lahsia. Zase ta tmavsia mozno viac znesie, zlta len 3t. Ale primarne pouzivam len zltu. Gurtne roznych dlzok su nepostradatelne na uchytenie kladky k stromu pri ich roznych priemeroch …